Customer journey mapping in 4 praktische stappen

In een eerdere blog kon je al alles over buyer persona’s lezen. Maar wat je misschien nog niet wist is dat deze buyer persona’s onderdeel zijn van een groter proces: de customer journey. Dit is al jaren een doorgronde methode waarmee marketeers beter in proberen te spelen op behoeftes van (potentiële) klanten. Maar hoe breng je de customer journey in kaart? Customer journey mapping is het sleutelwoord. Het doel: potentiële klanten nóg beter helpen, namelijk door ze content aan te bieden die past bij de fase in het aankoopproces waarin ze zich bevinden. Voor veel mensen zal customer journey mapping een nog onbekend begrip zijn. Vandaar deze praktische stap-voor-stap-aanpak.

Jouw klant centraal: 4 vragen over buyer persona's beantwoord

Wellicht heb je er wel eens van gehoord of ben je er zelfs al eens mee aan de slag gegaan: buyer persona’s. Buyer persona's helpen je bij het vaststellen van doelen, verlangens en pijnpunten van potentiële klanten. Met behulp van deze informatie kun je nog betere (web)teksten schrijven of je (web)content optimaliseren. En door ijzersterke persona's in al je content als uitgangspunt te nemen, zorg je ervoor dat de juiste persoon op het juiste moment de juiste inhoud te lezen krijgt. Dit leidt tot meer traffic, kwalitatieve leads en uiteindelijk meer klanten. Maar wat zijn buyer persona’s nu eigenlijk? En waarom heb je ze nodig? Hoe pas je buyer persona's toe in de praktijk? En hoe stel je zelf een buyer persona samen? In deze blog lees je er alles over.

Hoe een mkb’er online groot werd: Schorem Haarsnijder en Barbier (en wat jij van ze kunt leren)

Hoe een mkb’er online groot werd: Schorem Haarsnijder en Barbier (en wat jij van ze kunt leren)

Een vrouwvrije zone middenin Rotterdam, waar mannen onder het genot van een goed glas whisky of een biertje terecht kunnen voor een uitgebreide knip- en scheerbeurt, zonder last te hebben van (tja...) bemoeizuchtig vrouwvolk: dat is Schorem Haarsnijder en Barbier. Dat ik daar als vrouw een blog over schrijf, is misschien niet echt gepast. Maar ik doe het toch. Hoeveel mkb’ers kunnen immers zeggen dat ze - op het moment van schrijven - 970.843 Facebook-fans hebben? Een zeer goedlopende webshop en website? Een dagelijkse rij voor de deur? Schorem scoort met online content, en dit is wat jij van ze kunt leren.

5 voordelen van content marketing

Marketingfacts waagde zich onlangs aan zes voorspellingen voor content in 2017. De strekking? Lezers gaan steeds meer op zoek naar goed geschreven verhalen vol informatie en verdieping. Daar kun je als bedrijf op inspelen door waardevolle en relevante content te bieden. Content die merkversterkend werkt, lezers trekt die oprecht geïnteresseerd zijn en voor een hogere conversie zorgt. Content marketing wordt in 2017 volgens Marketingfacts dan ook nóg belangrijker. En ook Frankwatching geeft aan dat content marketing een steeds belangrijkere pijler is (lees hier hun onderzoek). Niet gek ook, aangezien content marketing 62 procent minder kost dan outbound marketing, terwijl er drie keer meer leads worden gegenereerd.

Maar wat maakt content marketing nou precies zo succesvol? En wat maakt het interessant voor jou? In deze blog zet ik de 5 belangrijkste voordelen van content marketing op een rij.

SEO tips & tricks: hoe kies je zoekwoorden die converteren

Wat gebeurt er als je je website gaat optimaliseren op de verkeerde zoekwoorden? Je krijgt hoge posities voor zoekwoorden die niks opleveren en waar je ook nog eens veel tijd en energie in hebt gestoken. Toch wordt het belang van het vinden van en optimaliseren op de juiste zoekwoorden (keywords) nog te vaak onderschat. In deze blog legt gastblogger Gijs Scholman van Identiteit & Media graag uit waarom het zo belangrijk is om de juiste zoekwoorden te 'kiezen'. Want: begin niet zomaar met zoekmachine optimalisatie, maar zorg dat je er eerst achter komt welke zoekwoorden voor jouw website het beste werken. Zo weet je zeker dat de tijd die je aan zoekmachine optimalisatie besteedt ook resultaat oplevert!