Wat levert een tekstschrijver op?

Misschien heb je je wel eens afgevraagd wat het nut van een tekstschrijver is. Je kunt toch ook zelf je teksten wel schrijven? Ik weet uit ervaring dat een tekstschrijver je veel kan opleveren. We leven in een digitaal tijdperk waarin content king is, en de online concurrentie hoog. Het eerste wat potentiële klanten doen, is je website scannen. Je website is dé plek waar zij beslissen of ze wel of niet met je in zee gaan. Wanneer je hen niet snel genoeg boeit en overtuigt, zijn ze weg en vinden ze via Google je concurrent. Wil je dat bezoekers doorlezen én dat potentiële klanten worden verleid tot het zetten van een volgende stap? Dan komt het aan op goed geschreven teksten en de juiste uitstraling richting je doelgroep. En alleen een professionele tekstschrijver kan je hierbij helpen.

Zelf teksten schrijven of een tekstschrijver inschakelen... Welke keuze maak jij?

Het komt nog regelmatig voor: organisaties die zelf hun teksten schrijven en die op het laatste moment bij mij aankloppen om het ‘nog even te laten controleren’. Waarom zij niet meteen een tekstschrijver inschakelen?

  1. Het lijkt goedkoper om zelf teksten te schrijven en die teksten te laten corrigeren, dan meteen een (dure) tekstschrijver in te huren.
  2. De teksten moeten gaan over een vakspecifiek onderwerp waar een tekstschrijver ‘toch geen verstand van heeft’.
  3. Binnen de organisatie heerst het idee dat eigen teksten niet onder zullen doen van die geschreven door een tekstschrijver.

Wat voor reden een organisatie ook heeft om het schrijven van teksten niet meteen uit te besteden, als tekstschrijver vind ik het zonde van de tijd én van het geld. Dat lijkt makkelijk praten, maar een tekstschrijver kan je écht veel opleveren.

GDPR en e-mailmarketing: wat moet je weten?

Zet jij e-mailmarketing in om (potentiële) klanten te informeren over jouw diensten of producten? Dan krijg je vanaf 25 mei 2018 te maken met de nieuwe privacywet GDPR (General Data Protection Regulation). De GDPR is namelijk van invloed op alles wat te maken heeft met de persoonsgegevens van EU-burgers. Hieronder vallen dus ook e-mailadressen, namen, geboortedata en andere persoonsgerelateerde data die voor e-mailmarketing gebruikt wordt. Om te voorkomen dat je na de invoering van de GDPR voor verrassingen komt te staan, vind je in deze blog punten waar je in je e-mailmarketing rekening mee moet houden.

Effectief bloggen doe je zo

Met de groeiende populariteit van contentmarketing groeit ook het aantal bedrijven en organisaties dat blogt. Maar hoe doe je dat precies, effectief bloggen? In deze blog deel ik vijf tips met je (inclusief inspirerende voorbeelden), die ik tegenkwam in magazine C en waar ik volledig achter sta.

5 manieren om je mailinglist te laten groeien

Wil jij starten met e-mailmarketing? Of ben je misschien al gestart? Een goede keuze, want door met vaste regelmaat een nieuwsbrief te versturen bouw je een band op met (potentiële) klanten en leren zij je bedrijf goed kennen. Maar hoe zorg je ervoor dat zij je nieuwsbrief weten te vinden? Kortom: hoe kun je je nieuwsbrief het beste onder de aandacht brengen? In deze blog ontdek je vijf manieren om je mailinglist te laten groeien.