De gouden tips voor jouw Over ons-pagina

Over alle organisaties is wel een prachtig verhaal te vertellen. Toch begint op de meeste websites de Over-ons-pagina met ‘In negentienzoveel is bedrijf X opgericht’, gevolgd door waar het bedrijf goed in is, hoeveel medewerkers en vestigingen er zijn en welke producten en diensten er worden aangeboden. Zou het niet veel beter zijn om de tekst vanuit de belevingswereld van de bezoekers te schrijven? Gastblogger Gijs Scholman van Identiteit & Media weet het wel zeker.

Snapje?

School TV maakte voor kinderen gave video’s over hoe de Nederlandse taal in elkaar steekt. Mijn favoriet is van de bekende Nederlandse band De Staat. Wanneer schrijf je een werkwoord met een 'd', en wanneer met 'dt'? Maar ook die van Lucas Hamming (wanneer zeg je 'als' en wanneer 'dan'?) en Racoon (wanneer schrijf je 'jou' en wanneer 'jouw'?) zijn het kijken waard.

Waarom content bij Tony’s Chocolonely zo goed is (en je hiervan kunt leren)

Tony’s Chocolonely werd in luttele jaren tijd de grootste chocolademaker van Nederland. Het bedrijfsverhaal begint met de reden van oprichting. In 2005 lieten ze de eerste melkchocoladereep maken. Ze kozen voor een opvallende rode wikkel om de alarmerende boodschap onder de aandacht te brengen. Ook de overige verpakkingen zijn felgekleurd met de opvallende grote letters. De reep bestaat uit ongelijke blokjes, om aan alle chocoladeliefhebbers duidelijk te maken dat het in de cacaobranche nog steeds ongelijk verdeeld is.

Wat is het geheim?
Je ziet Tony's Chocolonely op steeds meer plaatsen en het aanbod groeit. Het is niet zozeer dat zij het aanbod pushen, maar mensen, bedrijven en evenementen kiezen zelf voor Tony’s Chocolonely. Dat is knap. Niet voor niets werd directeur Henk Jan Beltman onlangs verkozen tot Marketeer of the Year 2016. Wat is zijn geheim? Waarom is de content bij Tony’s Chocolonely zo goed, en wat kun jij hiervan leren?

Tekstschrijver of copywriter: een identiteitscrisis?

"Hé Anouk, waarom staat er op jouw LinkedIn-profiel eigenlijk dat je zowel tekstschrijver als copywriter bent? Dat zijn toch twee dezelfde dingen?” Misschien lijkt het voor jou alsof ik in een identiteitscrisis zit, maar voor mij is het verschil tussen deze twee heel duidelijk.

Een blog over bloggen

Als ondernemer is het belangrijk dat jouw doelgroep je op internet kan vinden. Om dit (met Google) voor elkaar te krijgen, moet je je website levendig houden. En dat betekent: regelmatig nieuwe en relevante content plaatsen. Een blog bijvoorbeeld. En dat is met deze tips helemaal niet zo moeilijk als het klinkt.