Een blog over bloggen

Als ondernemer is het belangrijk dat jouw doelgroep je op internet kan vinden. Om dit (met Google) voor elkaar te krijgen, moet je je website levendig houden. En dat betekent: regelmatig nieuwe en relevante content plaatsen. Een blog bijvoorbeeld. En dat is met deze tips helemaal niet zo moeilijk als het klinkt.

Korte cursus klare taal: hoe om te gaan met moeilijk taalgebruik

Onbekende woorden, lange woorden, vaktaal, dure woorden en afkortingen hebben één ding met elkaar gemeen: ze maken het je lezer moeilijker dan nodig. Het heeft daarom mijn voorkeur om woorden te gebruiken die je lezer al begrijpt, maar je kunt helaas niet altijd om deze moeilijke woorden heen. Hoe kun je moeilijke woorden dan ombuigen tot woorden die je lezer wel begrijpt? Kortom, deze taaltip van de maand: hoe houd je je zinnen leesbaar?

DD1

Taaltip van de maand: woordgeslacht bij Engelse woorden

Wie het Nederlands als moedertaal leert, hoeft de regels voor het gebruiken van de buigings-e (het vervoegen van bijvoeglijk naamwoorden) niet echt te leren; die pik je in de eerste jaren van je leven vanzelf op. De mooie woning, een mooi huis, een interessant boek, de interessante stad: er zijn verschillende voorbeelden te noemen. Voor wie meer wil lezen, in dit artikel van Onze Taal wordt het precies uitgelegd.

Zo maak je je website optimaal vindbaar [infographic]

Je kunt nog zo’n mooie website hebben, als niemand die kan vinden heb je er niet veel aan. Een goede positie in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines is een belangrijke marketingtechniek om bezoekers aan te trekken. Maar hoe zorg je ervoor dat je goed vindbaar bent?

Hoe tone and voice bijdragen aan je merkbeleving

Hoogstwaarschijnlijk weet je wel dat de vormgeving van, de kleuren op en de typografie binnen je website veel over de aard van je organisatie vertellen. Maar weet je ook in welke mate de tone and voice van je webteksten bijdragen aan de merkbeleving van jouw organisatie?