4 redenen om NIET aan contentmarketing te doen

Op mijn blog heb ik al meerdere keren verteld wat de kracht van contentmarketing is. Ik deelde voorbeelden, gaf tips en liet zien waarom ik contentmarketing één van de meest effectieve vormen van marketing vind. Overal om me heen zie ik bedrijven en ondernemers die veel meer zouden kunnen bereiken als ze content (beter) zouden inzetten. Maar, het kan ook zomaar zijn dat contentmarketing voor jouw organisatie helemaal niet de beste aanpak is. In deze blog geef ik vier redenen om NIET aan contentmarketing te doen. Dat is ook wel eens verfrissend.

De functie van interpunctie (deel 2)

In de vorige blog kon je al alles lezen over de regels van de interpunctie en de eerste vijf leestekens: de punt, de komma, de dubbele punt, de puntkomma en het vraagteken. Maar ik wil je de tips voor het gebruik van de andere vijf leestekens ook zeker niet onthouden! Wat mij betreft heb je namelijk kennis van alle tien de leestekens nodig om lekker leesbare, aantrekkelijke teksten te kunnen schrijven.

interpunctie

De functie van interpunctie (deel 1)

Leestekens koppelen het ene zinsdeel aan het andere en loodsen je lezer soepel door je tekst. Het is het hang- en sluitwerk van de schrijftaal. Er zijn tien leestekens; niet veel vergeleken met de rijkdom aan expressiemiddelen van een spreker. Die kan gebruik maken van stembuigingen, stemtoon, mimiek, gebaren en lichaamshouding. Als tekstschrijver ben je een spreker met gebonden handen en een zak over het hoofd. Omdat er al zo weinig leestekens zijn, doe je jezelf en je lezers tekort door sommige ervan te verwaarlozen. De puntkomma en de gedachtestreep worden naar mijn mening te weinig gebruikt, het uitroepteken en de aanhalingstekens teveel. In de komende twee blogs vertel ik je graag alles over leestekens en hun functie, zodat je interpunctie in kunt zetten om jouw teksten nóg beter te maken.

De gouden tips voor jouw Over ons-pagina

Over alle organisaties is wel een prachtig verhaal te vertellen. Toch begint op de meeste websites de Over-ons-pagina met ‘In negentienzoveel is bedrijf X opgericht’, gevolgd door waar het bedrijf goed in is, hoeveel medewerkers en vestigingen er zijn en welke producten en diensten er worden aangeboden. Zou het niet veel beter zijn om de tekst vanuit de belevingswereld van de bezoekers te schrijven? Gastblogger Gijs Scholman van Identiteit & Media weet het wel zeker.

Snapje?

School TV maakte voor kinderen gave video’s over hoe de Nederlandse taal in elkaar steekt. Mijn favoriet is van de bekende Nederlandse band De Staat. Wanneer schrijf je een werkwoord met een 'd', en wanneer met 'dt'? Maar ook die van Lucas Hamming (wanneer zeg je 'als' en wanneer 'dan'?) en Racoon (wanneer schrijf je 'jou' en wanneer 'jouw'?) zijn het kijken waard.