Vergroot je online zichtbaarheid [infographic]

Grote bedrijven hebben hele teams ingericht om 'hoog te scoren' in Google. Ben je zzp'er of kleine mkb'er, dan heb je deze middelen (vaak) maar minimaal tot je beschikking. Hoe zorg je dan toch dat je op de door jou gewenste zoekwoorden goed wordt gevonden? Hoe zorg je ervoor dat je bovenaan in Google staat? Tips hiervoor lees je in onderstaande infographic.

Stop- en modewoorden in de media

Soms heb je van die woorden, die hoor je ineens overal. Ze verspreiden zich als een olievlek. Inge Willems maakte een serie compilatiefilmpjes over dat soort stop- en modewoorden in de media.



Oh jee, ik maak taalvouten!

Voor sommige mensen betekent het feit dat ik tekstschrijver ben ook dat ik

1. een taalpurist ben die zich groen en geel ergert aan andermans taalfouten;
2. een wandelende Dikke Van Dale ben;
3. een grammar nazi ben die zelf nooit taalfouten maakt.

Nou, ‘nee’ op alle bovenstaande punten. Schokkend, niet?

Tekstschrijver vs. spellingscontrole

Het beste uit teksten halen, teksten laten aansluiten bij de doelgroep en kijken naar opbouw en structuur. Het is voor mij dagelijkse kost. Maar waar let ik als tekstschrijver op als ik teksten nalees en redigeer? Wat zijn dingen waar ik als professional wel naar kijk, maar waar een spellingscontrole geen rekening mee houdt? Die vraag wordt me regelmatig gesteld, vandaar in deze blog het antwoord.