Stop- en modewoorden in de media

Soms heb je van die woorden, die hoor je ineens overal. Ze verspreiden zich als een olievlek. Inge Willems maakte een serie compilatiefilmpjes over dat soort stop- en modewoorden in de media.



Oh jee, ik maak taalvouten!

Voor sommige mensen betekent het feit dat ik tekstschrijver ben ook dat ik

1. een taalpurist ben die zich groen en geel ergert aan andermans taalfouten;
2. een wandelende Dikke Van Dale ben;
3. een grammar nazi ben die zelf nooit taalfouten maakt.

Nou, ‘nee’ op alle bovenstaande punten. Schokkend, niet?

Tekstschrijver vs. spellingscontrole

Het beste uit teksten halen, teksten laten aansluiten bij de doelgroep en kijken naar opbouw en structuur. Het is voor mij dagelijkse kost. Maar waar let ik als tekstschrijver op als ik teksten nalees en redigeer? Wat zijn dingen waar ik als professional wel naar kijk, maar waar een spellingscontrole geen rekening mee houdt? Die vraag wordt me regelmatig gesteld, vandaar in deze blog het antwoord.

Aan de slag met contentmarketing [infographic]

Wat is de beste manier om je verhaal te vertellen en verspreiden? Bij deze vraag stond L5 stil. Het bedrijf ging op onderzoek uit en vond een Engelstalige infographic van Fast Company. De tips in die infographic vertaalden ze naar het Nederlands en voila: een handige visual voor Nederlandse ondernemers was geboren. De infographic helpt je met je online marketing, maakt je bewust van je acties en helpt je om je blogposts of socialmediaberichten nog beter te maken.