Waarom content bij Tony’s Chocolonely zo goed is (en je hiervan kunt leren)

Tony’s Chocolonely werd in luttele jaren tijd de grootste chocolademaker van Nederland. Het bedrijfsverhaal begint met de reden van oprichting. In 2005 lieten ze de eerste melkchocoladereep maken. Ze kozen voor een opvallende rode wikkel om de alarmerende boodschap onder de aandacht te brengen. Ook de overige verpakkingen zijn felgekleurd met de opvallende grote letters. De reep bestaat uit ongelijke blokjes, om aan alle chocoladeliefhebbers duidelijk te maken dat het in de cacaobranche nog steeds ongelijk verdeeld is.

Wat is het geheim?
Je ziet Tony's Chocolonely op steeds meer plaatsen en het aanbod groeit. Het is niet zozeer dat zij het aanbod pushen, maar mensen, bedrijven en evenementen kiezen zelf voor Tony’s Chocolonely. Dat is knap. Niet voor niets werd directeur Henk Jan Beltman onlangs verkozen tot Marketeer of the Year 2016. Wat is zijn geheim? Waarom is de content bij Tony’s Chocolonely zo goed, en wat kun jij hiervan leren?

Tekstschrijver of copywriter: een identiteitscrisis?

"Hé Anouk, waarom staat er op jouw LinkedIn-profiel eigenlijk dat je zowel tekstschrijver als copywriter bent? Dat zijn toch twee dezelfde dingen?” Misschien lijkt het voor jou alsof ik in een identiteitscrisis zit, maar voor mij is het verschil tussen deze twee heel duidelijk.

Een blog over bloggen

Als ondernemer is het belangrijk dat jouw doelgroep je op internet kan vinden. Om dit (met Google) voor elkaar te krijgen, moet je je website levendig houden. En dat betekent: regelmatig nieuwe en relevante content plaatsen. Een blog bijvoorbeeld. En dat is met deze tips helemaal niet zo moeilijk als het klinkt.

Korte cursus klare taal: hoe om te gaan met moeilijk taalgebruik

Onbekende woorden, lange woorden, vaktaal, dure woorden en afkortingen hebben één ding met elkaar gemeen: ze maken het je lezer moeilijker dan nodig. Het heeft daarom mijn voorkeur om woorden te gebruiken die je lezer al begrijpt, maar je kunt helaas niet altijd om deze moeilijke woorden heen. Hoe kun je moeilijke woorden dan ombuigen tot woorden die je lezer wel begrijpt? Kortom, deze taaltip van de maand: hoe houd je je zinnen leesbaar?

DD1

Taaltip van de maand: woordgeslacht bij Engelse woorden

Wie het Nederlands als moedertaal leert, hoeft de regels voor het gebruiken van de buigings-e (het vervoegen van bijvoeglijk naamwoorden) niet echt te leren; die pik je in de eerste jaren van je leven vanzelf op. De mooie woning, een mooi huis, een interessant boek, de interessante stad: er zijn verschillende voorbeelden te noemen. Voor wie meer wil lezen, in dit artikel van Onze Taal wordt het precies uitgelegd.