Zes marketingtrends voor 2015, welke gebruik jij al?

Nieuwe rondes, nieuwe kansen: zo denken sommige mensen wanneer ze 1 januari op de kalender zien staan. Vandaar dat ieder jaar rond die datum allerlei nieuwe trends worden gepresenteerd. Door een breed scala aan personen, organisaties en instanties, in verschillende vormen (white paper, blog, infographic) en op veel verschillende vakgebieden - ook marketing. Deze infographic zet zes relevante marketingtrends voor dit jaar op een rijtje. Telling not selling (lees: reference-/klantencases en reviews inzetten en dus klanten aan het woord laten) en bloggen zijn daarbij voor mij de belangrijkste. Welke trends zet jij (anno maart 2015) al in of wil jij dit jaar zeker nog in gaan zetten?

De kracht van storytelling – deel 4: op zoek naar voorbeelden

Wil je zelf met storytelling aan de slag gaan en ben je benieuwd hoe anderen het doen? Doe inspiratie op met deze zes voorbeelden!

The LEGO Story (video)
Lego heeft, ter ere van hun tachtigste verjaardag, een bijzondere draai aan hun historie gegeven. De verjaardag van het merk werd gevierd met een ontroerende animatievideo. Check het resultaat!

Clues to a great story

Andrew Stanton is filmmaker bij Pixar, schrijver van de drie Toy Story-films en schrijver en regisseur van WALL-E. Deze films werden niet alleen klassiekers dankzij de grafische technologie, nee, het waren het verhaal, de passie, de perfect uitgewerkte personages die het 'm deden. In zijn TED-talk 'Clues to a great story' deelt hij zijn tips voor storytelling. En echt, het is één van de beste speeches die ik ooit over storytelling hoorde!

Het nieuwe SEO

SEO (search engine optimization) is een levend onderwerp. Geregeld veranderen de regels, de do's and don't. Wat zijn de nieuwste trends? Meer focus op de beleefwereld van de lezer, minder op geforceerde keywords. Meer focus op content creatie, minder op key word-onderzoek. Meer focus op relevante content voor uw lezer, minder focus op content die eigenlijk alleen interessant is voor Google. Oftewel: content is king! Deze infographic zet alle trends voor wat betreft SEO anno 2015 op een rijtje.

De kracht van storytelling – deel 3: het juist inzetten van middelen

Wist je dat je eigenlijk een mediamagnaat bent? Iedereen is tegenwoordig namelijk eigenaar van veel verschillende kanalen. Je eigen website, een persoonlijke en een company LinkedIn-pagina, Twitter, Facebook, Instagram, een YouTube-kanaal... Daar liggen veel kansen! Welke middelen wil jij inzetten om je verhaal te vertellen en dus je storytelling op gang te helpen? Storytelling en contentmarketing gaan hier hand in hand.