De kracht van storytelling - deel 2: hoe vertel ik mijn verhaal?

Ieder verhaal is anders. Jouw kijk op de werkelijkheid en jouw kijk op je organisatie, is een unieke kijk. Het is een kunst om die eigenheid in een verhaal tot leven te wekken. Voor het vertellen van een goed verhaal bestaat er helaas dan ook geen recept. Ik kan je geen checklist of template geven waarmee je de brand story voor je website, nieuwsbrief of campagne in één keer goed op papier kunt krijgen. Maar, onderstaande vier tips kunnen je zeker een eind op weg helpen.

Herman goochelt met taal

Herman Finkers goochelt met taal. En dat is het kijken waard!


De kracht van storytelling - deel 1: no story, no glory

Storytelling is in. Echter is het ook nog een beetje een ongrijpbaar onderwerp. Veel ondernemers, marketeers en communicatiespecialisten weten nog niet precies wat ze ermee kunnen. Het verhaal van hun bedrijf in 140 tekens stoppen? Blogposts standaard beginnen met ‘Er was eens…’? De visie van het bedrijf in een chicklit-, streekroman- of thriller-jasje gooien? In een reeks van vijf blogposts leg ik graag de basis van storytelling uit. Waarom is storytelling, het vertellen van jouw bedrijfsverhaal een krachtig middel? Hoe kun je zelf met storytelling starten en welke middelen kun je hiervoor gebruiken? En wat zijn inspirerende voorbeelden? Deel 1: no story, no glory. Waarom is het verhaal van jouw bedrijf eigenlijk zo belangrijk?

Zes manieren om klanten te overtuigen

Hoe overtuig je (potentiële) klanten? Door zes basisprincipes van overtuiging in het achterhoofd te houden en daarmee de markt op te gaan. Het brein hierachter is de Amerikaanse professor Robert Cialdini. En natuurlijk, de zes manieren werken niet voor honderd procent, daar is het menselijk gedrag voor te gecompliceerd voor. Maar ze vergroten zeker de kans dat je klant ‘ja’ zegt tegen een verzoek of voorstel!