Het nieuwe SEO

SEO (search engine optimization) is een levend onderwerp. Geregeld veranderen de regels, de do's and don't. Wat zijn de nieuwste trends? Meer focus op de beleefwereld van de lezer, minder op geforceerde keywords. Meer focus op content creatie, minder op key word-onderzoek. Meer focus op relevante content voor uw lezer, minder focus op content die eigenlijk alleen interessant is voor Google. Oftewel: content is king! Deze infographic zet alle trends voor wat betreft SEO anno 2015 op een rijtje.

De kracht van storytelling – deel 3: het juist inzetten van middelen

Wist je dat je eigenlijk een mediamagnaat bent? Iedereen is tegenwoordig namelijk eigenaar van veel verschillende kanalen. Je eigen website, een persoonlijke en een company LinkedIn-pagina, Twitter, Facebook, Instagram, een YouTube-kanaal... Daar liggen veel kansen! Welke middelen wil jij inzetten om je verhaal te vertellen en dus je storytelling op gang te helpen? Storytelling en contentmarketing gaan hier hand in hand.

De kracht van storytelling - deel 2: hoe vertel ik mijn verhaal?

Ieder verhaal is anders. Jouw kijk op de werkelijkheid en jouw kijk op je organisatie, is een unieke kijk. Het is een kunst om die eigenheid in een verhaal tot leven te wekken. Voor het vertellen van een goed verhaal bestaat er helaas dan ook geen recept. Ik kan je geen checklist of template geven waarmee je de brand story voor je website, nieuwsbrief of campagne in één keer goed op papier kunt krijgen. Maar, onderstaande vier tips kunnen je zeker een eind op weg helpen.

Herman goochelt met taal

Herman Finkers goochelt met taal. En dat is het kijken waard!


De kracht van storytelling - deel 1: no story, no glory

Storytelling is in. Echter is het ook nog een beetje een ongrijpbaar onderwerp. Veel ondernemers, marketeers en communicatiespecialisten weten nog niet precies wat ze ermee kunnen. Het verhaal van hun bedrijf in 140 tekens stoppen? Blogposts standaard beginnen met ‘Er was eens…’? De visie van het bedrijf in een chicklit-, streekroman- of thriller-jasje gooien? In een reeks van vijf blogposts leg ik graag de basis van storytelling uit. Waarom is storytelling, het vertellen van jouw bedrijfsverhaal een krachtig middel? Hoe kun je zelf met storytelling starten en welke middelen kun je hiervoor gebruiken? En wat zijn inspirerende voorbeelden? Deel 1: no story, no glory. Waarom is het verhaal van jouw bedrijf eigenlijk zo belangrijk?