Zo schrijf je een goede out-of-office-reply

Ga je binnenkort op vakantie? Vergeet dan niet om de autoresponder op je mailbox in te stellen. Vind jij het ook altijd weer lastig om hier een goede tekst voor te verzinnen? In deze blog lees je alles over hoe je een goede out-of-office-reply schrijft.

Starten met e-mailmarketing: 5 tips & tricks

E-mailmarketing is een krachtige marketingtool voor klantenbinding, maar ook een geweldige tool om nieuwe klanten mee te werven. Besluiten om e-mailmarketing binnen je organisatie in te gaan zetten, is dan ook niet zo moeilijk. Wat wellicht wel een uitdaging is, is bedenken wat je jouw (potentiële) klanten gaat vertellen. Waarmee ga je ze boeien, verleiden en binden? En starten met e-mailmarketing, hoe pak je dat praktisch gezien eigenlijk aan? In deze blog geef ik je verschillende tips & tricks voor een succesvolle start met e-mailmarketing.

Content is koning: 5 redenen waarom

Goede content werkt merkversterkend en trekt lezers die oprecht geïnteresseerd zijn. En zo zijn er nog meer redenen te noemen waarom goede content van belang is. In deze blog zet ik de 5 belangrijkste redenen op een rij. Content is koning!

Customer journey mapping in 4 praktische stappen

In een eerdere blog kon je al alles over buyer persona’s lezen. Maar wat je misschien nog niet wist is dat deze buyer persona’s onderdeel zijn van een groter proces: de customer journey. Dit is al jaren een doorgronde methode waarmee marketeers beter in proberen te spelen op behoeftes van (potentiële) klanten. Maar hoe breng je de customer journey in kaart? Customer journey mapping is het sleutelwoord. Het doel: potentiële klanten nóg beter helpen, namelijk door ze content aan te bieden die past bij de fase in het aankoopproces waarin ze zich bevinden. Voor veel mensen zal customer journey mapping een nog onbekend begrip zijn. Vandaar deze praktische stap-voor-stap-aanpak.

Jouw klant centraal: 4 vragen over buyer persona's beantwoord

Wellicht heb je er wel eens van gehoord of ben je er zelfs al eens mee aan de slag gegaan: buyer persona’s. Buyer persona's helpen je bij het vaststellen van doelen, verlangens en pijnpunten van potentiële klanten. Met behulp van deze informatie kun je nog betere (web)teksten schrijven of je (web)content optimaliseren. En door ijzersterke persona's in al je content als uitgangspunt te nemen, zorg je ervoor dat de juiste persoon op het juiste moment de juiste inhoud te lezen krijgt. Dit leidt tot meer traffic, kwalitatieve leads en uiteindelijk meer klanten. Maar wat zijn buyer persona’s nu eigenlijk? En waarom heb je ze nodig? Hoe pas je buyer persona's toe in de praktijk? En hoe stel je zelf een buyer persona samen? In deze blog lees je er alles over.