SEO tips & tricks: hoe kies je zoekwoorden die converteren

Wat gebeurt er als je je website gaat optimaliseren op de verkeerde zoekwoorden? Je krijgt hoge posities voor zoekwoorden die niks opleveren en waar je ook nog eens veel tijd en energie in hebt gestoken. Toch wordt het belang van het vinden van en optimaliseren op de juiste zoekwoorden (keywords) nog te vaak onderschat. In deze blog legt gastblogger Gijs Scholman van Identiteit & Media graag uit waarom het zo belangrijk is om de juiste zoekwoorden te 'kiezen'. Want: begin niet zomaar met zoekmachine optimalisatie, maar zorg dat je er eerst achter komt welke zoekwoorden voor jouw website het beste werken. Zo weet je zeker dat de tijd die je aan zoekmachine optimalisatie besteedt ook resultaat oplevert!

5 ingrediënten voor teksten die scoren

Misschien steek je veel tijd in het schrijven van nieuwsbrieven, blogs, Facebookposts of teksten voor je website, maar levert het je nog (te) weinig resultaat op. Zonde, want er is écht veel winst te behalen met goede wervende teksten. Teksten die jouw doelgroep aantrekken en aanspreken en waar jouw doelgroep zich in herkent. Teksten waardoor de lezer denkt: ja, dit bedrijf snapt helemaal waar ik tegenaan loop, of waar ik naar toe wil. Goede wervende teksten geven je dus de mogelijkheid om jouw doelgroep naar je toe te trekken. In deze blog geef ik je de vijf ingrediënten waar iedere tekst aan moet voldoen, wil je ermee scoren.

Contentcuratie: een beetje van jezelf en...

Volg jij bepaalde mensen, omdat ze altijd interessante artikelen en links delen via hun blog of op LinkedIn, Twitter of Facebook? Wil je zelf ook graag dat mensen jou en je organisatie op die manier volgen? En lees je (bijna) dadelijks over je vakgebied? Gebruik dan contentcuratie om de informatie die je tegenkomt met je netwerk te delen. Waarschijnlijk heb je al wel eens content gecureerd: door een tweet van een ander een-op-een te retweeten of door een onderwerp voor een blog, cijfers, argumenten, feiten of een quote van iemand anders over te nemen. Maar contentcuratie kun je veel breder als marketingtool inzetten. Hoe, dat lees je in deze blog!

4 redenen om NIET aan contentmarketing te doen

Op mijn blog heb ik al meerdere keren verteld wat de kracht van contentmarketing is. Ik deelde voorbeelden, gaf tips en liet zien waarom ik contentmarketing één van de meest effectieve vormen van marketing vind. Overal om me heen zie ik bedrijven en ondernemers die veel meer zouden kunnen bereiken als ze content (beter) zouden inzetten. Maar, het kan ook zomaar zijn dat contentmarketing voor jouw organisatie helemaal niet de beste aanpak is. In deze blog geef ik vier redenen om NIET aan contentmarketing te doen. Dat is ook wel eens verfrissend.

De functie van interpunctie (deel 2)

In de vorige blog kon je al alles lezen over de regels van de interpunctie en de eerste vijf leestekens: de punt, de komma, de dubbele punt, de puntkomma en het vraagteken. Maar ik wil je de tips voor het gebruik van de andere vijf leestekens ook zeker niet onthouden! Wat mij betreft heb je namelijk kennis van alle tien de leestekens nodig om lekker leesbare, aantrekkelijke teksten te kunnen schrijven.

interpunctie