5 voordelen van content marketing

Marketingfacts waagde zich onlangs aan zes voorspellingen voor content in 2017. De strekking? Lezers gaan steeds meer op zoek naar goed geschreven verhalen vol informatie en verdieping. Daar kun je als bedrijf op inspelen door waardevolle en relevante content te bieden. Content die merkversterkend werkt, lezers trekt die oprecht geïnteresseerd zijn en voor een hogere conversie zorgt. Content marketing wordt in 2017 volgens Marketingfacts dan ook nóg belangrijker. En ook Frankwatching geeft aan dat content marketing een steeds belangrijkere pijler is (lees hier hun onderzoek). Niet gek ook, aangezien content marketing 62 procent minder kost dan outbound marketing, terwijl er drie keer meer leads worden gegenereerd.

Maar wat maakt content marketing nou precies zo succesvol? En wat maakt het interessant voor jou? In deze blog zet ik de 5 belangrijkste voordelen van content marketing op een rij.

1. Het geeft een reden om terug te komen
Websitebezoekers weten tegenwoordig heel goed waar ze naar op zoek zijn en wat ze willen. Met goede, waardevolle en relevante content geef je jouw doelgroep een kijkje in jouw keuken én een reden om je website vaker te bezoeken. En wie je website vaker bezoekt en daar geïnteresseerd raakt in wat je te vertellen hebt, converteert eerder.

2. Je vestigt expertise en autoriteit
Goede content onderscheidt je van anderen. Het brengt namelijk de kundigheid en kennis van jouw organisatie en mensen onder het voetlicht. Een potentiële klant kan aan jouw content al zien dat hij bij jou aan het juiste adres is.

3. Relevante content leidt tot conversie
Content die jouw doelgroep raakt en aanspreekt zorgt waarschijnlijk voor vragen of op termijn misschien zelfs een order/opdracht. Websitebezoekers raken getriggerd, vinden de oplossing voor hun problemen of raken geïnspireerd. Met goede content kun je bezoekers dus stimuleren om tot actie over te gaan.

4. Content is de brandstof van social media
De krachtigste vorm van reclame is nog altijd mond-tot-mond. Met goede content geef je je doelgroep een reden om op social media over jouw merk, product of dienst te praten. Zo werk je aan je online zichtbaarheid en bouw je aan naamsbekendheid, je merk en je imago.

5. Google vindt het fijn
Een site die niet onderhouden wordt zal wel geen relevante informatie bevatten, zo redeneert de Google-robot. Plaats je op jouw website regelmatig nieuwe content, dan krijg je een betere ranking binnen de organische zoekresultaten. Door de veranderde algoritmes van Google hangt die ranking bovendien meer en meer samen met de kwaliteit van je content. Google weet steeds beter wat goede content is en beloont websites die goede content bieden.

Wil jij in 2017 ook scoren met content? Neem dan gerust contact op voor een kop koffie en vrijblijvend advies.