Content is koning: 5 redenen waarom

Goede content werkt merkversterkend en trekt lezers die oprecht geïnteresseerd zijn. En zo zijn er nog meer redenen te noemen waarom goede content van belang is. In deze blog zet ik de 5 belangrijkste redenen op een rij. Content is koning!

 1. Het geeft een reden om terug te komen
Websitebezoekers weten tegenwoordig heel goed waar ze naar op zoek zijn en wat ze willen. Met goede, waardevolle en relevante content geef je jouw doelgroep een kijkje in jouw keuken én een reden om je website vaker te bezoeken. En wie je website vaker bezoekt en daar geïnteresseerd raakt in wat je te vertellen hebt, converteert eerder.

2. Je vestigt expertise en autoriteit
Goede content onderscheidt je van anderen. Het brengt namelijk de kundigheid en kennis van jouw organisatie en mensen onder het voetlicht. Een potentiële klant kan aan jouw content al zien dat hij bij jou aan het juiste adres is.

3. Relevante content leidt tot conversie
Content die jouw doelgroep raakt en aanspreekt zorgt waarschijnlijk voor vragen of op termijn misschien zelfs een order/opdracht. Websitebezoekers raken getriggerd, vinden de oplossing voor hun problemen of raken geïnspireerd. Met goede content kun je bezoekers dus stimuleren om tot actie over te gaan.

4. Content is de brandstof van social media
De krachtigste vorm van reclame is nog altijd mond-tot-mond. Met goede content geef je je doelgroep een reden om op social media over jouw merk, product of dienst te praten. Zo werk je aan je online zichtbaarheid en bouw je aan naamsbekendheid, je merk en je imago.

5. Google vindt het fijn
Een site die niet onderhouden wordt zal wel geen relevante informatie bevatten, zo redeneert de Google-robot. Plaats je op jouw website regelmatig nieuwe content, dan krijg je een betere ranking binnen de organische zoekresultaten. Door de veranderde algoritmes van Google hangt die ranking bovendien meer en meer samen met de kwaliteit van je content. Google weet steeds beter wat goede content is en beloont websites die goede content bieden.

Wil jij ook scoren met content? Neem dan gerust contact op voor een kop koffie en vrijblijvend advies.

Tags: Contentmarketing, Online marketing