Wat levert een tekstschrijver op?

Misschien heb je je wel eens afgevraagd wat het nut van een tekstschrijver is. Je kunt toch ook zelf je teksten wel schrijven? Ik weet uit ervaring dat een tekstschrijver je veel kan opleveren. We leven in een digitaal tijdperk waarin content king is, en de online concurrentie hoog. Het eerste wat potentiële klanten doen, is je website scannen. Je website is dé plek waar zij beslissen of ze wel of niet met je in zee gaan. Wanneer je hen niet snel genoeg boeit en overtuigt, zijn ze weg en vinden ze via Google je concurrent. Wil je dat bezoekers doorlezen én dat potentiële klanten worden verleid tot het zetten van een volgende stap? Dan komt het aan op goed geschreven teksten en de juiste uitstraling richting je doelgroep. En alleen een professionele tekstschrijver kan je hierbij helpen.

Het risico van zelf teksten schrijven
Om dit te bereiken is er namelijk meer nodig dan kennis van je business en een vlotte pen. Ga je zelf aan de slag, dan loop je het risico dat je teksten de plank nét mis slaan. Dat je teksten geen duidelijk doel hebben bijvoorbeeld. Dat de boodschap niet concreet is, waardoor het voor de bezoeker onduidelijk is waar je website nu precies over gaat. Dat je niet de juiste tone of voice gebruikt, waardoor je doelgroep zich niet tot je organisatie aangetrokken voelt. Of dat je teveel vakjargon gebruikt, waardoor de lezer niet snapt waar je het over hebt.

Wat is een tekstschrijver waard?
Weet jij wat jouw potentiële klanten willen lezen? Hoe je ze moet overtuigen? En hoe je ervoor zorgt dat ze contact opnemen of een offerte aanvragen? Een professionele tekstschrijver wel. Een goede tekstschrijver schrijft na gedegen research teksten specifiek voor jouw doelgroep, maakt die teksten goed vindbaar voor Google én zorgt voor de juiste bewoording om een aankoop of offerteaanvraag te stimuleren. Heel concreet levert een professionele tekstschrijver je het volgende op:

  • Je website is beter vindbaar in Google en zorgt zo voor meer websitebezoekers én meer naamsbekendheid voor je organisatie.
  • Je website levert je meer klanten en dus meer omzet op.
  • Je organisatie heeft online een professionele en betrouwbare uitstraling en trekt de juiste klanten aan.
  • Jij houdt meer tijd over om dingen te doen waar jij goed in bent.

Kan (en wil) ik een tekstschrijver betalen?
Misschien vraag je je nu af of je een tekstschrijver kunt betalen, of ben je er nog niet van overtuigd of je wel een tekstschrijver wíl betalen. Maak dan eens een rekensom. Stel dat je door goed geschreven teksten vijf procent meer opdrachten of orders binnenhaalt. Wat doet dit voor je omzet? Hoe snel zou je het werk van een tekstschrijver hebben terugverdiend?

Wil je na het lezen van deze blog zelf ervaren wat een tekstschrijver jou kan opleveren? Neem dan gerust contact met mij op.

Tags: Strategie