interpunctie - Huys van Schrift

Tekstcorrecties

Taalfouten in webteksten kunnen ervoor zorgen dat lezers je niet serieus nemen of zelfs verkeerd begrijpen. Misschien betekent het corrigeren van die teksten voor jou wel een eindeloos geblader in het Groene Boekje. Ik verlos je graag van deze tijdrovende klus door jouw bestaande webteksten te redigeren en na te kijken op:

  • Grammatica en interpunctie.
  • Structuur.
  • Ontbrekende tekst. Is er een inleiding? Is er een duidelijk verband tussen de verschillende alinea’s? Wordt het verhaal krachtig afgesloten?
  • Onduidelijke tekst. Gebruik je misschien teveel vakjargon? Of teveel lijdende vorm (passief)?
  • Overbodige tekst. Schrijven is schrappen!
  • De boodschap en overtuigingskracht.

Je moet niet bij mij zijn voor een 'simpele' spellingscheck, wel als je een tekstschrijver zoekt die kritisch is en je met bovenstaande criteria wil helpen om online te scoren.

Tekstschrijver vs. spellingscontrole: waarom zou je dit werk aan mij uitbesteden? Je leest het in deze blog.

Tone of voice: teksten die de juiste klanten aanspreken

Wie is je doelgroep en hoe wil zij aangesproken worden? En hoe wil jouw organisatie op die doelgroep over komen? Ik kijk altijd of je online teksten met de juiste tone of voice zijn geschreven. De tone of voice is de stijl waarin je als bedrijf of merk online met je doelgroep communiceert. Letterlijk: de stem van je organisatie. De tone of voice heeft zo een grote invloed op hoe jouw doelgroep je merk ziet en of je doelgroep zich ertoe aangetrokken voelt. Het bepaalt hoe je organisatie ‘spreekt’: formeel of informeel, persoonlijk of zakelijk, afstandelijk of direct. Ook geeft het de persoonlijkheid van je organisatie weer. Waar sta je voor? En wat wil je uitstralen? Tone of voice is voor jouw website een belangrijke finishing touch waarmee je je van concurrenten kunt onderscheiden. Alvast meer weten? Lees dan deze blog.

Je teksten eens grondig laten nakijken?

Of eens vrijblijvend kennismaken?