Bloggen

Tekstschrijver voor klantcases

Wie kan beter omschrijven hoe goed je diensten of producten zijn dan tevreden klanten? Dus waarom zou je ze niet aan het woord laten op je website? Een goede klantreferentie is vele malen sterker dan wanneer je zelf vertelt hoe goed je bent. Het is tenslotte de ‘onafhankelijke’ mening van iemand die ervaring heeft in de samenwerking met jouw organisatie. En als je enkele uiteenlopende klanten selecteert, laat je gelijk een dwarsdoorsnede zien van het type klanten waar je voor werkt.

Klanten aan het woord

Klantcases profileren dus jouw bedrijf. Wanneer je verschillende klanten aan het woord laat, met verschillende problemen en uitdagingen, komt de kracht van jouw organisatie steeds weer fris naar voren. Een referentie die anderen over de streep trekt om bij jouw bedrijf aan te kloppen, bevat dan ook het antwoord op drie vragen:

  • Met welk probleem of welke wens klopte je klant bij jouw organisatie aan?
  • Hoe loste jouw organisatie het probleem op?
  • Wat was het resultaat van die oplossing?

Schrijven van inspirerende klantcases

Huys van Schrift gaat zeer regelmatig aan de slag met inspirerende klantcases. Hoe wij te werk gaan? Een telefonisch interview met een expert van jouw organisatie en met jouw klant levert een concepttekst voor een nieuwe klantcase op. Die wordt voorgelegd aan de geïnterviewden, en met hun opmerkingen wordt de korte, wervende tekst - die toch zoveel mogelijk het hele verhaal vertelt - gefinetuned. Meer weten? Neem gerust contact op.