Bloggen

Tekstschrijver voor white papers

White papers zijn inhoudelijke en goedlopende verhalen waarmee je het vertrouwen bij je doelgroep wekt. Door gratis je kennis te delen laat je zien dat je dé expert bent binnen jouw branche - je claimt dus thought leadership. Bijvoorbeeld in de vorm van een stappenplan, gids, lijst met tips & tricks of interessante cases. Een goede white paper is niet commercieel, maar objectief en praktisch. Natuurlijk geef je niet alles weg (het geheim van de smid blijft geheim), maar je deelt wel voldoende nieuwe inzichten. En dat levert je nieuwe (potentiële) klanten op. Mensen downloaden je white paper gratis, in ruil voor hun contactgegevens. En zo verzamel je waardevolle leads.

Een goede white paper schrijven

Steeds meer bedrijven zetten white papers in als marketingtool. Maar het is niet gemakkelijk om een goede white paper te schrijven. Als tekstschrijver voor white papers weet Huys van Schrift dat als geen ander. Het gaat erom dat je verhaal lekker leest én inhoudelijk interessant is. Juist daarom wordt je white paper gedownload door - en daar draait het uiteindelijk allemaal om - je (potentiële) klanten. Het is dan ook heel goed om je te realiseren wie je doelgroep is en voor wie je de white paper uiteindelijk schrijft. Is dat iemand die al heel veel kennis heeft en die ervan overtuigd moet worden dat jij hem of haar iets nieuws kan vertellen? Of iemand die helemaal niet thuis is in de vaktermen die jij zonder nadenken gebruikt? Ook moet je nadenken over welke vragen er bij je doelgroep leven en wat er al gepubliceerd is over het onderwerp in kwestie. Zo wordt de insteek van je white paper helder en je kans op het succesvol verzamelen van relevante leads groter.

Het schrijven van white papers

Huys van Schrift heeft veel ervaring in het schrijven van white papers, maar ook in het schrijven van bijbehorende landingspagina’s en het opstellen van een contentplan voor het verspreiden van de white paper. Want hoe ga je ervoor zorgen dat je white paper bij de juiste mensen terecht komt? En dat ze vervolgens hun gegevens willen achterlaten, omdat ze jouw white paper écht willen lezen? Wil je meer weten of wil je het schrijven van jouw white paper uitbesteden, neem dan gerust contact op.