Sluiten
White paper of e-book laten schrijven
Herkenbaar?

Je mailinglijst groeit mondjesmaat.

Wil je een grotere e-maillijst opbouwen voor je bedrijf, dan is een gratis weggever de juiste keuze. Een white paper of een e-book bijvoorbeeld, van tien pagina’s of soms zelfs meer. Potentiële nieuwe klanten downloaden die weggever in ruil voor hun contactgegevens, waardoor je waardevolle leads verzamelt. En hoewel het misschien gek klinkt – gratis kennis weggeven – dat is het zeker niet. Met een goed geschreven weggever laat je zien dat jouw bedrijf dé expert is. En natuurlijk geef je niet alles weg (het geheim van de smid blijft geheim), maar je deelt wél voldoende nieuwe inzichten. Genoeg om de lezer te laten verlangen naar meer.

Steeds meer mkb-bedrijven zetten een gratis weggever in als marketingtool.

Maar een goede weggever schrijven, dat is nog niet zo eenvoudig. Daarom is het uitbesteden van deze tekst een goede keuze. En misschien denk je dat het laten schrijven van een gratis weggever geen optie is, omdat een externe schrijver zoals ik niet de juiste kennis in huis heeft. En inderdaad, als copywriter beschik ik niet over de kennis die jij en je collega’s of medewerkers in jullie hoofd hebben. Maar door middel van research en interviews kom ik een heel eind. Daarom starten we met een uitgebreide intake. We bespreken de problemen van jouw ideale klant (hét startpunt voor een goede weggever!) en kiezen op basis daarvan het hoofdonderwerp. Vervolgens bepalen we een grove inhoud en plan ik (telefonische) interviews met één of meerdere mensen binnen jouw bedrijf. Die interviews werk ik uit tot een eerste versie. Daar geef jij feedback op, en ik pas de weggever aan totdat je tevreden bent.

Let op: ik ben goed in je verhaal vertellen, maar ik ben geen vormgever. Heb je zelf geen vormgever in huis? Dan schakel ik graag mijn favoriete designers voor je in.

Wat doe ik?

Ik zorg ervoor dat koude leads warm worden.

De gratis weggever is slechts een eerste stap. Wat wil jij doen met een lead die jouw weggever downloadt? Zet je hem of haar op de standaard nieuwsbrieflijst, met de kans dat die standaard nieuwsbrieven niet relevant genoeg zijn? Of… Stuur je deze persoon een systematische reeks e-mails waarmee je hem via een uitgekiend plan enthousiast maakt over jouw business, product en dienst?

In dat laatste geval werk je doelbewust aan conversie, en dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait. Want leads zijn leuk, maar ze moeten ook converteren. Ik help je daarom graag met een volledig plan rondom jouw gratis weggever. Van de landingspagina waarop de weggever te vinden is tot een funnel vol waardevolle e-mails die je in je marketing automation software (tip: ActiveCampaign) kunt instellen.

  • Een gratis weggever is de ideale manier om je mailinglist op of uit te bouwen én kwalitatieve leads te verzamelen.
  • Met een gratis weggever claim je thought leadership. Je laat zien welke expertise en kennis je in huis hebt, en dat smaakt voor de lezer naar meer.
  • De weggever an sich is niet commercieel, maar natuurlijk is er ruimte voor de promotie van je product of dienst - je kunt er hier en daar subtiel naar verwijzen. En op de laatste pagina van de weggever schrijf ik een korte sales pitch.
  • Door een goed uitgekiende funnel toe te voegen, bouw je een band op met de lead. En die verbinding levert uiteindelijk meer opdrachten en dus meer omzet op.

Geen weggever is hetzelfde. Daarom hanteer ik voor het schrijven hiervan geen vaste tarieven. Afhankelijk van het aantal pagina’s én of je gebruik wilt maken van een bijbehorende funnel maak ik een fixed price op maat.

Altijd een prijs op maat
Geen verrassingen achteraf
Indicatie: e-book zónder funnel €997,- Dit bedrag is exclusief btw.
Indicatie: e-book mét funnel van 5 e-mails €1.347,- Dit bedrag is exclusief btw.
Wil jij een gratis weggever laten schrijven? Neem contact op
Heb je vragen?