Sluiten
Klantverhalen laten schrijven
Herkenbaar?

Je wilt online geloofwaardig zijn, maar weet niet hoe.

Het is belangrijk dat je potentiële klanten jouw bedrijf leren kennen en het vertrouwen krijgen dat jouw product of dienst de juiste keuze is. Webteksten online zetten waarin je – zonder onderbouwing – zelf vertelt over hoe je goed je bent, draagt daar niet aan bij. Alleen maar een opsomming van uitgevoerde projecten of een lijst met logo’s van klanten plaatsen ook niet. Gelukkig zijn er andere oplossingen. De meest effectieve? Klantcases laten schrijven waarin bestaande klanten open en eerlijk hun ervaringen delen.

Laat anderen vertellen over hun ervaringen met jouw bedrijf, product of dienst.

Klantverhalen overtuigen omdat ze een derde partij aan het woord laten. Iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met jouw bedrijf geeft zijn persoonlijke mening en deelt de resultaten van jullie samenwerking. Daarom is een goede klantcase veel sterker dan wanneer je zelf vertelt hoe goed je bent. En dit soort cases werken ook omdat ze het verhaal vertellen van iemand die in een vergelijkbare positie zit (of zat) als de lezer van het verhaal nu. De verhalen zorgen zo voor herkenbaarheid, en daarom hebben ze een grote overtuigende kracht.

Wat doe ik?

Ik laat jouw klanten aan woord, waardoor je nieuwe klanten aantrekt.

Om goede en geloofwaardige klantverhalen te verzamelen (dus geen teksten die zó positief zijn dat niemand ze gelooft), laat je niets aan het toeval over: je laat mij ze schrijven. Samen bereiden we de klantcase voor en vervolgens plan ik een telefonisch interview met de klant. Dat interview is grondig: ik ben onafhankelijk en stel daardoor ook gedurfde vragen die jij zelf misschien niet zou stellen. Of zoals mijn eigen klant Kinly het in één van de klantverhalen op mijn eigen website zegt: “Als Anouk onze klanten interviewt voor case studies neemt ze nooit genoegen met het eerste antwoord. Ze vraagt door en gaat de diepte in. Dat maakt die case studies waardevol voor onze lezers, maar ook voor ons als organisatie.”

Het interview werk ik uit tot een eerste versie. Daar geeft de geïnterviewde klant feedback op, en ik pas de tekst aan totdat hij of zij tevreden is. Natuurlijk kun jij er zelf ook nog naar kijken, al zijn voor de geloofwaardigheid grote aanpassingen uiteraard niet wenselijk. Vervolgens kun je de case op je website plaatsen, om hiermee nieuwe klanten aan te trekken.

  • Het voordeel van klantcases laten schrijven, in plaats van zelf schrijven? Ook de interviewer is onafhankelijk, waardoor het interview niet (te veel) gestuurd wordt.
  • Geloofwaardige klantverhalen zijn niet zó positief dat niemand ze gelooft. In de klantverhalen die ik schrijf komen klanten open en eerlijk aan het woord.
  • Goed om te weten: schrijf ik voor jou een klantverhaal, dan komt de geïnterviewde klant met naam en toenaam op je website te staan. Bij voorkeur plaats je er ook nog een foto van de persoon bij.
Onafhankelijk
Snel en flexibel

Wil je jouw ideale klant inspireren met inhoudelijk sterke klantverhalen? Laat mij dan je klantcases schrijven.

Interview & uitwerking €187,- Dit bedrag is exclusief btw.
Wil jij testimonials laten schrijven? Neem contact op
Heb je vragen?