Sluiten
Anouk van Leussen

Het is mijn missie om te laten zien (en vooral: merken!) hoe krachtig taal is. Je kunt er mee verwonderen, inspireren, informeren, adviseren, overtuigen en aanzetten tot actie. En als je maar de juiste woorden gebruikt kun je met jouw teksten meer ideale klanten aantrekken.

Als copywriter en schrijfcoach help ik mkb-ondernemers en marketeers om met hun teksten meer ideale klanten aan te trekken.

Er zijn nog steeds mkb-bedrijven die honderden, zo niet duizenden euro’s overhebben voor het design en de bouw van hun nieuwe website, maar de teksten vergeten. Die teksten, die worden wel van de oude website gekopieerd. Met een ‘nieuwe website’ bedoelen veel bedrijven namelijk technisch en grafisch opgepoetst, maar met dezelfde inhoud. Oude wijn in een nieuwe zak.

Vervolgens wordt de website vol trots aan vrienden, familie en zakenrelaties gepresenteerd. Die zeggen allemaal hetzelfde: ‘Mooie website! Veel succes ermee!’ Maar daarna blijft het stil… Geen hogere bezoekersaantallen. Geen nieuwe aanvragen van ideale klanten. Geen return on investment.

Niet gek, want wat heb je aan een prachtig omhulsel zonder de juiste inhoud? Mooie vormgeving streelt het oog, maar zonder goede teksten kun je niet overtuigen. Als de oude teksten geen resultaat opleverden op de oude website, doen ze dat ook niet op de nieuwe website. Hoe mooi die website ook is.

Geloof mij – ook al klinkt het als preken voor eigen parochie: investeren in online teksten is net zo belangrijk als investeren in webdesign.

Overigens zie ik deze situatie ook vaak: er wordt wél aandacht besteed aan de teksten (bijvoorbeeld door de marketingafdeling), maar de teksten zijn een sluitpost. De website is bijna klaar en ‘Oh ja, dat moet ook nog’. Maar door de waan van de dag (en het gebrek aan schrijfkennis) komen de teksten niet af en ligt de website maanden op de plank. Of de website gaat live met teksten die het bedrijf geen eer aan doen. Want tekstschrijven, dat bleek nog knap lastig. Het gevolg: ook deze website trekt geen (of niet de juiste) klanten aan.

Hiervoor moet je bij mij zijn

Welke situatie voor jou ook herkenbaar is, als copywriter en schrijfcoach help je graag.

  • Je kunt mij alle online teksten laten schrijven. Ben je benieuwd of dit voor jouw website nodig is, dan kun je eerst een website quickscan inplannen.
  • Je kunt tijdelijk mijn brein huren. In een halve of een hele dag herschrijf ik bij jou op kantoor belangrijke teksten. En terwijl ik schrijf, geef ik jou en je collega’s tips en wijs ik jullie op dingen die beter kunnen.
  • Ben je (online) marketeer, marketing medewerker of medewerker marketing & communicatie? Dan kun je mij inhuren als schrijfcoach. In een 1-op-1 traject van drie of zes maanden werk je gericht aan het verbeteren van je eigen teksten. Zo leer jij sneller, beter en met meer plezier schrijven – en daar heb je in het marketingvak nog jaren plezier van.

In alle gevallen is jouw resultaat hetzelfde. Je krijgt een website die jou wél iets oplevert, namelijk meer aanvragen en omzet. Je website is namelijk gevuld met teksten die bij perfect jouw bedrijf passen én die ervoor zorgen dat jouw ideale klant graag van je wil kopen of met je wil samenwerken.

Overigens is dat laatste iets waar ik écht warm voor loop. Ik zeg ook wel eens dat ik groei verkoop, omdat ik bedrijven help om meer ideale klanten aan te trekken.

En het is niet toevallig dat ik dit zeg, want mijn belangrijkste kernwaarde – naast vrijheid, plezier en verbinding – is groei. En dat gun ik jou en je bedrijf ook.

Maar wie ben ik dan?

Ik zie deze pagina niet als een cv (die vind je op LinkedIn). In het kort: ik ben negen jaar geleden, direct na mijn studie Journalistiek, voor mezelf begonnen. Ik wilde niets liever dan interviewen, mooie verhalen schrijven en bedrijven helpen om hun verhaal op de juiste manier naar buiten te brengen. Daar ben ik goed in. En het is (nu nog steeds!) de reden waarom ik mijn vak het mooiste ter wereld vind.

Inmiddels heb ik als copywriter en schrijfcoach al honderden mkb-ondernemers en marketeers geholpen met hun online teksten. Nieuwsgierig? Mijn klanten vertellen je graag over hun ervaringen met mij en de resultaten van mijn werk.

Het is mijn missie om ook jou te laten zien (en vooral: merken!) hoe krachtig taal is. Je kunt er mee verwonderen, inspireren, informeren, adviseren, overtuigen en aanzetten tot actie. Als je maar de juiste woorden gebruikt, kun je meer ideale klanten aantrekken. 

Kennismaken? Kopje koffie – met een beetje suiker graag

Denk je dat ik de copywriter of schrijfcoach ben die jou en je bedrijf kan helpen? Scroll dan nog iets naar beneden, klik op de button en nodig mij uit voor een kop koffie – met een klein beetje suiker graag.

Nodig mij uit voor een kop koffie Neem contact op
Heb je vragen?